Egyre több ember számára fontos, hogy magánéletét - otthonát harmonikussá varázsolja.
De mi a helyzet a munkahellyel?
Nagyobb cégeknél, főleg külföldön előszeretettel hívnak tanácsadót, már nem csak a hely térrendezésével kapcsolatban, hanem a megfelelő munkaerő kiválasztása céljából is.
Az Öt elem tanának ismérvei szerint, a 9 elem tekintetében, még nagyobb az esély, hogy az adott munkafeladatra a legmegfelelőbb embert lehessen kiválasztani, s annak függvényében tud egy cég hatékonyan működni. Nem vagyunk egyformák - s nem mindenki alkalmas elemzői, szervező, tanácsadói, kommunikációs feladatokra, vagy akár egy prezentáció megtartására.
A munkahelyi problémák sok esetben a hiányos kommunikáció, egy állás nem megfelelő személlyel történő betöltése, gyakran a helytelen önértékelés, mások befolyása, illetve a helytelen észrevételek következménye.
A tanácsadás arról szól, hogy segítse a meglévő kapcsolatokat, illetve hogy megtaláljuk a megfelelő embert egy bizonyos feladatra. Erre nagyon jó eszköz a Kilenc Csillag Ki elemzés. Az elemzés rámutat arra, hogy az öt elem miként befolyásolja egymást. S ebből vagy harmonikus kapcsolatok származnak, vagy olyanok, amelyekben sok a nehézség. Ehhez jön még, hogy ezek a kölcsönhatások soha nem statikusak. Az egyes emberben magában és minden, emberek közötti kapcsolatban a legkülönbözőbb helyzetben vannak az elemek. Ezt még befolyásolja az adott idő, tér, különböző élethelyzetek (magánélet, egészségi állapot, stb.).
Mindeközben a következő szempontokat kell figyelembe venni:
- A kommunikáció és a kapcsolatok akkor lehetnek sikeresek, ha minden résztvevő kész arra, hogy önmagát reálisan szemlélje, kiálljon maga mellett.
- Az embereknek hasonló, sőt megegyező célkitűzéseik lehetnek, ezért konfliktusba kerülhetnek egymással.
- Hogy eléri-e az ember a céljait, és hogy ezt miként teszi, az függ erősségeitől és gyengéitől, és a mindenkori körülményektől.
- A kommunikáció és a kapcsolatok kudarcba fulladhatnak, ha téves felvetésekből indulnak ki önmagukat vagy más embereket illetően.
- Az őszinteség, a humor és mások megértése szinte minden kommunikációs problémát képes megoldani.
A sikeres és hatékonyan működő cég számára elengedhetetlen a megfelelő emberekkel való hosszú távú együttműködés, a kölcsönösség, a bizalom, az őszinteség, az erkölcsi-, szakmai-, és anyagi elismerés, a közös célkitűzés, a változásra-fejlődésre-tanulásra való igény, az érthető kommunikáció.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése